~Sahabat Kami~

Markaz Tarbiyyah Pas Pulau Kerengga

Sabtu, 7 Januari 2012

Aku Mat Rempit...Pengikut Ustaz Azhar

Petikan dari sebuah Facebook seorang anak muda Terengganu
(  Diedit serba sedikit supaya mudah difahami)



   Sebagai MAT REMPIT berjaya...aktiviti malam aku sering dipenuhi dengan aktiviti  berlumba mutor dan menghuru harakan bandar kuala terengganu sambil bawak awek(minah rempit). Bagi aku itu adalah satu bentuk hiburan yang amat menyeronokkan dan kene dengan jiwa remaja. Siang malam..HIDUPKU hanyalah pada mutor 125Z meroh, no plat BGH 12**.  Awek ku DENGAN free hair dan pakaian DOP cukup kain akan selalu menjadi pembonceng tetap aku setiap malam. Namun aku bersyukur kerana tidak terjebak dengan DOSA ZINA(hampir TERJEBAK) dimana terlalu ramai saeng2 seangkatan ku tewas dengan NAFSU serakah. Mungkin Allah S.W.T masih sayangkan aku.




SERIUS aku mengaku 24 tahun hidup, aku memang dop kenal tikor sembahyang...apatah lagi nok GIsurau bala atau majlis ilmu..JAUH...Ayoh ngan MOK aku dop tahu nok buat mende(buntu).. bebelan MOK dan penampOr singgang AYOH jadi rutin harian aku  ..BUKAN niat aku untuk membuka AIB aku ATAU sesiapa...tapi hanya sekadar BERKONGSI dengan saeng2..



  . Aku mula KENAL dengan Ustaz Azhar pada  awal 2008. CERITANYE.. Aku secara DOP SENGAJA terdengar kuliah Ustaz yang dipasang di VCD Player oleh AYOH. Mase tu aku dup dalam bilik..Ayoh aku sengelen(sengaja) pasang kuat...nok cyco aku..NOK SUH AKU DENGOR.. Aku masih ingat lagi AYAT Ustaz Azhar yang MENARIK perhatian aku untuk terus mendengar kuliah beliau(padahal selama ni,,,dop pernah seumur hidup..aku minat Kuliah agama yang  mengantuk dan bosan...jiwa rempit la SANGAT)..KATA USTAZ AZHAR...


'' Mung nok jadi mat rempit, jadi artis ker,,jadi mende2 pown..dop SALOH.. Tapi dengan syarat kene ikut syariat Islam..Doh nok uat guane memang mung wahi bawok mutor laju...Islam dop sekat...asalkan time semayang,,mung sembahyang...time gi surau...mung gi surau...NABI pown suh ayah2 ajar anok2 nek kuda...KUDA zaman lening mutorsikal r.."

satu agi..


"Mung nok bawok orang puan atah mutor dop saloh..BULEH...tapi dengan syarat...mung letok ayah orang puan tu tengoh2..."HAHA

  Jadi mat rempit dop saloh!!..selama ni mat rempit sokmo(selalu) dicop sebagai musuh utama negara..JAHAT...dop layok buat NATU(MENANTU)..tak dop Mase depan..PERAGUT...Punoh..TAPI tiba2 seorang Ustaz KABO(beritahu) bahawa jadi MAT REMPIT dop saloh...tapi kene semayang...kene gi sura bala( surau dan balai)..BULEH TAHAN GOK USTAZ NI..lawok spontan dan contoh2 hok Ustaz beri memang kena dengan situasi..MUDOH PAHAM..aku jadi ketagih..Aku CARI video Ustaz Azhar dari member2...aku bluetooth..letak dalam Nset aku (selama nim dup bluetooth B*** sokmo) .


Aku SHARE plop dengan member2 lain. Aku share bagi ker AWEK aku...Aku dop MISS gi dengar kuliah Ustaz Azhar terutama di sekitar Kuala Terengganu...Surau Pok Tuyu, Surau Flat Gelung Bilal, Surau Ladang, surau wan esah dan lain jadi tempat wajib ( dulu kalu lepah garib(magrib)...batu burok, durian burung, wakaf beruas, jalan airpot jadi kewajipan) . Alhamdulillah, aku mula SOLAT cukup lima waktu...aku tahu mok ngan ayoh aku suke sangat tengok aku beruboh...sebab sebelum gi kuliah Ustaz Azhar..dapat duit isi minyak rm 20..masyuk..huhu..mungkin  gembira bedooh(teramat) tengok aku beruboh..siap SPONSER minyak 2T agi bulan2..selama ni dop bau laa...


Hok paling aku suke...awek aku pakai tudung doh..name yer Fatin (bukan name sebenor..tapi memang COMEL r boh..tengok ayat r..haha) ...siap paka baju kurung sokmo..dop NGEPONG doh mutor ngam aku...sebab aku kate ker dyer...lau mung nok nek mutor ngam aku..mung kene ajok AYOH mung etek..hahaha. Sebab Ustaz Azhar kabo..nok couple dop saloh..asalkan kene niat nok uat BINI ..pahtu lau jupe jangan dup pegang2 r..jangan jupe tempat tak dop orang...sebab mung nok uat bini kam...kene jage r MARUAH bakal bini mung...InsyaAllah..2/4/2012..aku nok nikoh dengan dia...jeput mari belake neh...rumah depan Keda Sabasun..hahaha


GituLA serba sedikit kisoh aku...PENANGAN USTAZ AZHAR..memang sangat hebat..bayangkan pok sedare aku( adik ayoh) hok dulu seorang penagih dadoh tegar...kini molek2 ade jadi pengikut setia Ustaz Azhar...siap dapat kawin dengan ustazah agi...dapat pulop kerje sedap...BERKATnya kalu saeng ngan ULAMA'...berapa RAMAI ARTIS yang berpusu2 berhijrah hasil penangan Ustaz Azhar.. BOB lokhman, Sham kamikaze, Iwan dandut, Bob Kuman, dan Wahid Senario(sekadar sebut beberapa nama)...akhir kata..JOM GI KULIAH...kikikiki...


dop seke pando gok aku uat karangan...spm..BM cukup2 makan..mitok maaf banyak kalu dop paham..


Ya Allah Ya Tuhanku...banyok dosaku PadaMu ya Allah...Aku Mohon Keampunanpu YaAllah...Kekalkan aku dalam Hidayahmu..janganlah engkau pesongkan hati Hambamu ini...setelah Engkau beri petunjuk..tempatkan aku dalam kalangan orang2 yang beriman ..Ya Allah...Matikanlah aku dalam iman...AMIN(mohon sahabat doakan)


ADMIN: Orang Muda sebenarnya nak kepada Agama..tapi kerajaan Umno Beend bodo macam Lembu...Ustaz.. dia dok beri NGAJOR...hiburan 24 jam...ARTIS beri sokmo permit..KALU BULEH,,,suruh artis buat konsert MAKSIAT tiap hari..PUNOH ranoh HABIS budok2 muda...BODO KE CERDIK??


cc:-Ustaz Azhar Al Idrus
    -Alternative Riding Club
      - JKK Fan Club



layan video nim..








52 ulasan:

  1. Alhamdulillah.... malu nk ngaku tp ambe nim pnentang kuat ustaz Azhar dlu,,, ye r dok dngor ag ustaz nye ceramoh, tp dok dngor org hok ngutok,,, Alhamdulillah pah dengor ceramoh ustaz 2,3 kli ambe malu dok kire ngan Ustaz,, skrg jd pngikut setie r... moge Ustaz sntiase dlm kberkatan dn dlindungi Allah

    BalasPadam
  2. memang cerite benor...rama mane orang mude hok kembali kepada agama..jdi minat gi kuliah...sebab dengor Ustaz Azhar ngajor...dop caye,,,try gi sejid tepat Ustaz Azhar ngajo..70% orang mude...dop kira Pas dop kire Umno..

    BalasPadam
  3. ustaz azhar telah membuka mateku yg sebelum ni kurabunkn pade keindahan islam....trima kasih pade tuhan kerana menemukn aku pd ustaz azhar...semayang ku blum cukup tp alhamdulilah setidak2 nye aku dh mule semayang & mule belajar agama walau x g kuliah ke masjid tp youtube bnyk membantu..."kate biar terase" mmg bejaya!

    BalasPadam
  4. Syabas bro..Alhamdulillah, Mu mmg hebat..

    BalasPadam
  5. terbaikk.. semoga kita istiqamah dalam perjuangan :)

    BalasPadam
  6. moga allah merahmati UAI... amin

    BalasPadam
  7. sebooK JUGOK HATI AMBE BACE ENTRI TUAN HABE YANG DIPILIH OLEH ALLAH SWT MENDAPAT RAHMAT N PENTUNJUKNYA,BUKAN SEMBARANGAN INSAN YG DIBERI PETUNJUK MELAINKAN DENGAN KEKUASAAN DAN KERAHMATAN ALLAH SWT.SESUNGGUHNYA ALLAH IU BERSIFAT DGN SIFAT MAHA PENGASIH MAHA PENYAYANG MAHA PEMEBEI MAHA KAYA MAHA PENGAMPUN MAHA DARI SEGALA GALANNYA..WALLAHUALAM.

    BalasPadam
  8. Terbaik! Minda anak muda jgn bazir! Jd manusia hok berjasa pade agama, keluarga n masyarakat.. Itu lbh baik!

    BalasPadam
  9. sy bangga jd anak Terengganu :)
    kalau dulu, sy hanya suke dgr ceramah ustzh ct nurbahiyah.
    tp tu r. dengar je xjd nape gok.op?
    bile saing rekemen video ustaz azhar, terus sangkut. mmg dah byk ubah sy :)
    alhamdulillah..kalau dulu, duk post ngarut kokse kat fb.loni dok doh. sedara2 pon kalu kumpul umoh tok,pakat dok pasang video ustaz. time kasih,ustaz !

    BalasPadam
  10. Sya rsa tersentuh dgn cite ni.... Aku pun suka dengar kuliah Ustaz Azhar Idrus melalui youtube je.... Jom berubah kpd yg lebih baik.... Inysa-Allah.

    BalasPadam
  11. baru ada imbangan dunia ngan akhirat ... syabas boh!!! baru kelas gitu, mat rempit mukmin!!!

    BalasPadam
  12. aku hok dop men muto pon byk xtahu benda.ade ijazah sutir pon still jahil bab2 agama.hoho selamat r bro.ak tumpang syukur ke mu.alhamdulillah.ak pon nk jd org juruh gop kalo bleh.semoga ustaz azhar n pendakwah Islam hok lain pon panjang umur.susoh benornye jd pendakwah nk2 brani tegur xkira sape.tp sek2 ni lah hok byk bersabor.Allahuakbar!!

    BalasPadam
  13. Ustaz azhar terbaek...byk kawan2 ambo hok tak minta ngaji agama sudah meminati kuliah agama....begitu besar rahmat Allah itu yg diterunkan melalui ustaz azhar kepada individu2 yg dikehendakiNya....ambo orng kelatang menyokong penuh Ustaz Azhar dan berharap ustaz azhar dapat mengebom kubu kuat BN di Ganu agar Ganu kempabali pada Pas...konvoilah seluruh Ganu Ustaz.....

    BalasPadam
  14. Alhamdullillah....moga ALLAH tetapkan hati org2 yg nok ke ISLAM..saing rodong ambe pon ramai yang beruboh selepas banyak mengikuti kuliah Ustaz Azhar...semoga kita manfaatkan ilmu hok ustaz ada selagi dia masih ada.....Insya-Allah.

    BalasPadam
  15. tobak trharu ak bace crite ye ni... gembira sngt2 ak ngan penulis ni... mu la slh seorang org yg paling beruntung dlm dunia ni.... adik ak pon brubah sbb ustaz azhar... cite ye lbih kurang ngan saing kite ni r....

    mari ank muda... x kira sape2... mari g sura masjid cr ilmu dgr kuliah....

    BalasPadam
  16. smoga trus mndapat hdayah dr Allah..dmo adalh dkalangan org2 brntung...tahniah...

    BalasPadam
  17. Sekarang anak muda mahu pulang jalan Islam

    BalasPadam
  18. Alhamdulillah...
    satu perkembangan yg baik...
    i love UAI

    BalasPadam
  19. hampir menitis air mata melihat bagaimana hidayah Allah itu masuk ke dalam jiwa sanubari seseorang!

    anak mauda mahu pulang kejalan yang benar, pemimpin kena cakna dan bantu.bukan sekat puok2 nie...

    mudah2hn Allah permudahkan jalan menuju-Nya...

    BalasPadam
  20. Rasa-rasa aku la depan sabasun tu kubo alik kiri. Mana ada rumah depang tu, maahlah aku lama dah tak gi sabasun sebab aku pindah dah. Dulu aku dok bek ki ketol denun. Moto tak wat, hak kecik-kecik bagian elektrik wat la.@ Kena

    BalasPadam
  21. Besarnya Rahmat Allah buat Rakyat Trg Khususnya dan Malaysia Amnya, Ilmu disampaikan mudah difahami dan menggemarkan hati pada agama. Jangan Kita Persiakan. Terima Kasih Ustaz Azhar. Syukurku Padamu Ya Allah

    BalasPadam
  22. alhamdulillah..hidayah milik Allah..fnomne UAI mmg hbt sapa puok2 BN tkutan nok2 dkt doh nge PRU13 nim..smga PAS brjya twn Tganu dan sluruh Mlaysia..napok lenim org2 mude mule stat mnt nok blajor agma..smga UAI dipnjgkn umr & dbrkati Allah

    BalasPadam
  23. alhamdulillah...suke ny dgr...lg bgus kalu smua mat2 rempit pakat brubah gni blake....

    BalasPadam
  24. Alhamdulilah..syukur kepadaNya.sekarang mmg ketara kita tengok anak2 muda sekarang lebih ke arah jalan yg lurus.selama ini kita byk disajikan hiburan dan leka kepada ibadat.Cara ustaz azhar berceramah mmg aku respek.setiap kata2nya mmg pedih tp menyembuhkan hati yg mendengarnya.kepada geng2 muda mari kita tegakkan syiar islam utk negara tercinta.semoga anak cucu kita menjadi bangsa yg mulia disisi Allah.

    BalasPadam
  25. Sebok rase. Harap aku dapat jadi macam mat rempit ni gok.

    BalasPadam
  26. Allahurabbi..Allah Maha Besar,
    Kacce mate ambe bace karangan nim,doktau nok terjemoh guane..syahdu..karangan barrang jer,tp kisoh dan pengajoran hok kelah..ambe rase buleh feel sungguh dgn citer nim, sbb, crite nim kiter seme buleh tengok, gejala mat rempit dpn mate kiter, tp, dlm rama2 mat rempit, rupernye Mamat 125Z meroh nim antare yg ddipilih Allah utk dilimpahkan hidayahNya..Allah sayang kiter sedunia....Uslub dakwoh UAI cukup cerdik..
    ....Ambe rase buleh selam jiwe dgn citer nim.psl ambe pon lebih kurang mama nim gok,tp dok r sehebat ye.ye gi rempit tiap2 malam, sapa jln airport,wakaf beruas.. hebat2..tp Allah Maha Kuasa....

    BalasPadam
  27. konspirasi saiful bukhari terhadap anwar ibrahim..

    http://semutmalaysia.blogspot.com/2011/10/saksi-misteri-mari-menjawab-tuduhan.html

    BalasPadam
  28. pas ni biar org ganu jadi alim ulamat deh, biar ada pemimpin cang UAI, suke sangat dia,ginilah geng org mude... hehhhe

    BalasPadam
  29. nok tengok karange hok tok edit buleh????
    buleh la boh..

    BalasPadam
  30. orang muda geng kite8 Januari 2012 12:42 PG

    takbir!!!
    Allahuakbar!!

    BalasPadam
  31. adess...bhs ganu sedop plak nyebutnya..haha

    BalasPadam
  32. alhamdulillah..semoga tetap ngan agame slamanye..berubah kerana ISLAM n ALLAh..JANGAN BERUBAH KERANA SESEORANG..btw..sgt tersentuh ngan ape yg diceritakan ..semoga niat awak diberkati-Nya..

    BalasPadam
  33. tahniah bro.. sebak aku bace karangan ko.. itulah hidayah dari ALLAH S.W.T.

    BalasPadam
  34. Terima kasih kpda yg mmberi komen...JOM GI KULIAH..

    BalasPadam
  35. terharu aku baca kisah ko ni.. amin.. aku doakan ko..

    BalasPadam
  36. alhamdulillah. kemah keming...
    subhanallah, di sini bukan mahu banggakan ustaz azhar, tapi banggakan Islam itu sendiri ....
    :) ISLAM itu kan fitrah ^^

    BalasPadam
  37. terharunyerr...alhamdulillah .

    BalasPadam
  38. Tugas Ulama' ialah membawa manusia ke jalan yang diredhai Allah S.A.W. Hanya Allah s.w.t yang memberi hidayah kepada sesiapa yang Dia kehendaki, dan Dialah juga yang menarik hidayah daripada sesiapa Yang Dia kehendaki..Ustaz Azhar telah menjalankan tugasnya dengan baik..dan Kita sebagai khalifah Allah dimuka bumi ini juga wajar menjalankan tugas kita untuk berdakwah kepada sekalian manusia tampa mengira latar belakang..

    BalasPadam
  39. Bereh blake.ustaz azhar idrus the best.

    BalasPadam
  40. tahniah dik...dh dapat hidayh...moga brjln lancar mjlis 02/04/12 nanti.bhgia hngga keakhr hayat dan tetap iman smpai tutup mata.amin.

    BalasPadam
  41. Alhamdulilah.. insyaAllah kita xhanyut lagi lepah nie. .

    BalasPadam
  42. Alhamdulillah..demo meme bejurus sebenornya...tp dulu dok prasang...semoga Allah panjangkan umur demo dan umur ustaz dlm rahmat dan kasih sayangNya..Amin.

    BalasPadam
  43. Rumah depan sabasun?? Kubur tu boh.....

    BalasPadam
  44. aku rase hok umh flet tu...ayat nk mudoh sbt je dpn sabasun...kang sbut kne lalu lorong ning lorong nung kang pening plop...ahahahha

    BalasPadam
  45. Alhamdulillah, tuan sudah berubah dgn kehendakNYA. Alangkah lebih baik sekiranya tuan dan kawan2 rempit tuan tu...sesekali buat Kempen Membantu Anak2 Yatim atau Orang2 Tua mcm geng2 Superbike kat KL selalu buat tu. Tentu rakyat Tganu dan mat2 rempit lain terasa lebih bangga. Selain dapat pahala ( Niat kena jaga )...imej Mat Rempit pun menjadi semakin baik. Mak saya pernah pesan .. ' Allah bagi kita akal...jadi kita yang kena pilih.." Nak Jadi Orang atau Nak Jadi Setan ".

    BalasPadam
  46. aku pun nk bruboh gokkk..

    BalasPadam
  47. alhamdulillah...tahniah bro...aku x dpt nak gi kuliah uztaz azhar,sbb duk kt srwk..nasib ada youtube,kt situ je la aku dgr kuliah uztaz..aku pun da mula menjaga solat skrg...mula mencintai Islam..semoga Allah tetapkan iman...Amin

    BalasPadam
  48. serius....
    jiwaku luluh tatkala bc artikel ni
    alhamdulillah syukur
    dlm buta ilmu agama
    hakikatnya celik
    masih dpt melihat hakikat sbnr keindahan Islam
    sesungguhnya Islam agama yg cukup2 sempurna
    cukup2 indah
    jutaan terima kasih pd ustaz ahar idrus
    idola mat2 rempit dan remaja masa kini
    gembira x terhingga.....

    BalasPadam
  49. Ingsaf sial bace story nim...gua memang da lame mau ingsaf..tapi pengaruh kengkawan ngn gov...gi kelab hiburan ngan konsert da jadi lifestlye kat malaysia...lau gi kelab malam da tak kenal yang mane melayu yang mane cina...yang mane Islam...seyes gua cakap bro...aku salahkan gov yang corakkan gua jadi camni!!!!!gua nak berubah..tolong gua bro..

    BalasPadam
  50. hidayah itu milik Allah. jangan kata mat rempit, perompak paling ganas di dunia pun berminat nak taubat kalau kena cara dakwahnya

    BalasPadam
  51. Hidayah Allah itu maha hebat,kalau dapat kat seseorang yg dulu jahil agama terus menjadi muslim dan mukmin yg sangat hebat,seperti kawan ku dulu yg mana dia dahulu orang cina suka main gitar kat lorong2 jer.Selepas dapat hidayah, dia berubah menjadi mualaf yg hebat,lagi kuat beribadat sampaikan wajahnya bercahaya bila di tengok dlm gelap malam.aku begitu kagum melihatnya peribadinya yg sangat luar biasa akhlaknya.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini